Saturday, January 28, 2012

....Warkah Terakhir Buatmu....


Awak...jika aku tiada lagi disisi untukmu bukan niatku untuk meningalkanmu,
tapi ini adalah kehendak ilahi
warkah ini munkin peganti diri ,bukan ku pinta untuk pergi
sebelum mengucapkan sesuatu kepadamu
Sebelum itu ,ingin ku menyusun sepuluh jari ini memohon ribuan kemaafan jika 
diri ini pernah menyakiti akan dirimu
sesungguhnya tidak pernah terniat untuk melakukannya
Jangan biarkan air mata itu mengalir lagi
cukuplah hanya air mata ini yang membasahi kulit pipi ini.
Tidak ku sangka dan tidak ku duga yang masa untuk ku tidak lama
Maafkan aku tidak dapat meluangkan waktu bersamamu
Maafkan aku tidak dapat meminjamkan bahu untuk kesedihan mu itu
dan maafkan...kerna bukan ku pinta untuk sebegini.
Sebenarnya bukan aku tidak ingin berkongsi kesakitan ini bersamamu
tetapi tidak tercapai hatiku untuk melihat dirimu bersedih
hanya buat diri ini.
Aku tidak layak meraih air matamu itu
kerana aku bukan sesiapa
tidak sepantas sahabatmu yang lain.
Dirimu masih ada shabat yang lain yang sentiasa bersamamu
Dan ku akhiri warkah ini dengan mohon maaf..
Bukan khilafku untuk pergi..


                                                                                                          Warkah Buatmu
                                                                                                      MrPanda