Friday, June 22, 2012

Ya Allah....ku mohon...

Jam menunjukan tepat pukul 1.49 pagi..hmm..tapi mataku belum layu lagi .Entah apa yang bermain dikotak pemikiran,Jika ia soal cinta...memang jauh tersasar dari ruang legar fikiranku.Jika ia soal sahabat,..baru sebentar tadi kwan yang sudah lama aq tidak mendengar khabarnya ..im di fb.Aan..Walaupun sbnarnya aq dan dia tidak pernah bersua muka tapi aku seakan mengenali dia..munkin dia persis yang terdahulu.Alhamdulilah ,Aan dapat melanjutkan diri ke Uitm.Itu rezeki dia,aku sebagai sahabat cuma dapat berdoa agar dia berjaya disana.Insyaallah.Tika dan saat ini...sbnarnya aku masih teringatkan dia...dia yang bernama seorang kekasih..tapi buat masa lalu.Senyumannya,percakapannya ..sering terngiang-ngiang di telinga.dah byak peluang yang telah kami berikan kpda dri kami sndri untuk mmperbaiki ksilapan dri..tapi disaat aku inginkan satu lagi peluang ...hatinya sudah mula terkunci.Munkin dia telah bertemu dengan kekasihnya yang dulu.Aku akan belajar melupakan dia ....walaupun ia mngambil msa bertahun lamanya.
Buat si kupu-kupu malam ...tolonglah sampaikan salam terakhir buatnya.

Ya Allah....disaat ini..hambamu terasa begitu kosong..telah banyak kehilangan yang hambamu ini rasai..satu demi satu,air mata ini sudah kering berlinangan dipipi,mengusik jiwa yang makin rapuh.Andai masa boleh ku putarkan,ingin sekali aku kembali pada masa lalu..saat dimana aku ada semuanya,sahabat,kekasih dan insan yang ku sayang.Berikanlah hambamu ini cahaya kebahagiaan..kurniakanlah seorang sahabat sejati jika hambamu ini tidak layak mendapat kekasih yang terbaik untuk menemani hari-hari yang mendatang.Cukuplah jika Aan,eton,nuem,ila,akram,mra yang telah ditakdirkan buatku untuk aku jadikan sahabat,kerna jika itu yang terbaik aku bersyukur padamu.Aku sayang pada mereka..Aku cuba menjadi sahabat yang terbaik buat mereka walaupun sesibuk mana pun aku..kerna sahabat sejati tidak mudah berubah hati.
Jika dulu aku luahankan pada kertas putih,tapi sekarang kertas putih maya ini menjadi pegantinya..

Aku Bukan Penulis
        -Panda-