Sunday, July 21, 2013

::Kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita tertanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi ~ ::

::Kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita tertanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi ~ ::


Bismillahirahmanirahim,
Alhamdulilah,ini yang aku rasa buat ketika ini.
Disaat merenung ke luar jendela
Aku bersyukur dapat mengenal kisah tentang seorang insan yg dilahirkan sebagai anak nelayan.
Dan aku menghormatinya.
1001 kisah tersembunyi didalam noktah hidupnya dimana adanya segelumit kenangan terindah dan ada juga hiba di atas pemergian.

Disaat aku menadahkan tangan 
Setangkai doa juga fatihah dikirimkan
Aku harap dia tabah dan aku tahu dia kuat menempuhi semua ini.
Dia anak yg baik dan aku tahu ibu dan ahli keluarganya yang lain sedar tentang itu.

Tiap kali dia mempersembahkan tentang perjalanan hidup ,aku akan terdiam,bukan aku bosan,tapi aku terpegun tentang kisahnya.

Sejujurnya aku tak perlu novel2 dimana terhempasnya kisah2 dongeng karang si pengarang.
Kisah mereka berdua sudah cukup untuk aku menumpang gembira jika disoalkan tentang cinta.
Bagi aku mereka
"PERFECT TWO"

Munkin inilah hikmah yang tuhan berikan setelah aku rasai apa itu erti kehilangan.
Kehilangan yang bukan untuk seketika tapi buat selama-lamanya.
Setiap tangis dlam doa dilampirkan dengan kesyukuran.
Aku tak kisah jika hanya aku yang rasai soal ini.
Cukuplah ini dapat mengembalikan apa itu erti persahabatan .
Biarkan samudera berlalu tanpa ada sauhnya

Aku hanya budak kampung
Munkin tiada nilai harta yg dpt aku sajikan
Cuma jika ia tentang persahabatan
Aku akan hargainya seadanya..