Friday, July 12, 2013

Persoalan dan Penjelasan...

Terlalu banyak persoalan yg bermain difikiran dan terlalu banyak persoalan yg inginkan pnjlsan.Tentang dia.Hari demi hari tiada sebarang khabar berita dari dia.Seingat aku kali terakhir yg mulakan sebuah perbualan dan yang menoktahkahnya ialah aku.Entahlah,kadangkala begitu sukar utk aku ceritakan.kalau dipersoalkan tntng syg.Tak pernah berkurang rasa itu dari aku...dari dia?...hanya dia dan mha pncpta yg thu.Tiadakah segelumit ruang waktu utk aku?.. kalau hati sudah berlalu pergi,aku perlu kata putus.Kisah ini bukan setahun,dan buknnya dua... Jangan biarkan aku seperti dulu,yg tak pernh kenah erti setia....Hanya satu yg aku mahu...HARGAI AKU.


Dan tadi aku ada melawat tok..
Aku terkejut melihat tok lemah beralaskan tikar lama.Tok sedar akan kehadiran aku waktu itu.Banyak cerita yang tok kongsikan,begitu juga aku.Seingat aku,tok lah mnjdi nadi utk aku mngmbil spm bbrpa thun yg lalu..kalau bkn krna dia...mnkin aku tiada di ipt..byk ksh yg perlu dirahsiakan. Biarkn skrg aku msih bernfas,tapi smua tak sprti dulu...
Seakan mati hidup semula yg sebernya hidup ini jiwa ini telah lmanya pergi...

Aku bukan penulis...