Wednesday, July 17, 2013

#respect

Assalaamualaikum
Bagi aku setiap insan diatas muka bumi boleh menjadi penulis
Masing- masing mempunyai kisah mereka sendiri
Dimana tersirat 1001 buah cerita.
Alhamdulilah aku dapat kenal dengan seorang kawan yang  mana aku begitu menghormatinya.

Kisah Hidup Seorang Anak Nelayan

Jika dipandang dari mata kasar ,dia hanya remaja yg biasa.tapi bila kisah hidupya mula dikarang semula,air mata munkin menjadi peneman sesiapa yang membacanya.
Kegigihan dan azam yg kuat membuatkan dia lain dari yang lain.Sikapnya yg ringan tulang mesti disayangi oleh penduduk di kampungnya.
Tidak kira siang mahupun malam,tulang empat kerat itulah di asak olehnya untuk menukar kehidupannya  menjadi lebih baik.Kalau didengarkan kembali cara percakapannya tak ubah seperti seorang pembahas yang bijak,ayat diatur sempurna,dan sejujurnya aku suka apabila dia membukakan sesuatu cerita.
Tapi baru - baru ini dia kehilangan org yg dia amat sayang,seorang ayah yang baik.
Hati siapa tidak tersentuh bila mendengar dia bercerita disaat arwh ayahnya terlantar dihospital.Sayu hati ini,tapi pd masa yg sma rsa bangga mempunyai seorang sahabat yg sanggup menjaga ayahnya tika sakit memang hadir dalam hati.Menjaga ayah smpai nafas yang terakhir merupakan tanggungjawab untuk seorang anak yang dimna bukan semua org dapat penuhinya.
Aku tahu dia seorang yang tabah,dan dia perlu tahu tentang itu.
Dan aku tersentuh dengan cara dia.

Sebab itulah aku lebih suka kwan dengan org kebanyakn dr yg hdup dgn kmewahan.

Ada satu rahsia yang aku ingin kongsikan
Tiap kali aku berjumpa dengan Dia
Badan aku seakan mengigil
Munkin terlalu kagum dengan cara dia ataupun aku takut kehilngan shabt baru seperti dia.


Aku bukan penulis