Thursday, September 19, 2013

Hanya Padanya Aku Mengadu..Dan hanya padanya Aku meminta...


Assalmualaikum 


Alhamdulilah pada 18.9.13 DTK dan DEP team dapat handle dengan baik program career talk.
Tahniah untuk semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak
Selesainya majlis,dapatlah mengukir sedikit senyuman dan menghela nafas panjang.Tapi aku tahu ini bukan noktahnya .Perjalanan masih panjang.Kaki masih mampu bertahan walaupun aku sedar aku tidak sekuat dia.Sekuat seorang sahabat yang aku sangat hormati.

Di malam penghulu hari aku menadahkan tangan,berdoa pada yang esa.Bertemankan air mata,memohon agar insan yang kami sayang ditempatkan ditempat - tempat yang beriman dan beramal soleh.
Satu demi satu pemergian sahabat dan cinta 
Pada mulanya aku rasa,tiada lagi yang aku miliki kecuali sebuah keluarga .
Tapi alhamdulilah,Allah temukan aku dengan seorang sahabat yang juga merasai kehilangan,kehilangan seorang ayah yang tersayang.Dia tabah,munkin aku tak sekuat dia,tapi aku akan cuba untuk menjadi seperti dia.

Ya Allah
Jika dugaan kehilangan ini yang kau berikan
Aku redha Ya Allah
Bertemankan sisa-sisa air mata yang masih tertinggal aku tadahkan tangan memohon 
agar kehilangan ini diselitkan dengan sedikit kebahagiaan
Agar aku dan juga dia kuat bertahan 
Dan 
Bagi aku harta ,wang ringgit bukan lagi segala-galanya
Aku rela korbankan semuanya
demi untuk membuatkan hati ini merasai 
Munkin hati ini telah terkunci tentang cinta
biarlah ia terbuka untuk sebuah persahabatan dan mengenal 
apa itu ertinya
Setitis
'Gembira'