Friday, September 6, 2013

Langit seakan memahami...


Langit malam masih merintih.
Seakan memahami hati ini
Entah kenapa
tika ini seakan hati ini 

Siapa aku nak dibanding dengan mereka
Ya ..aku berpijak di bumi yang nyata
Aku sedar aku bukan dari keluarga yang senang
dipondok inilah aku dan sekeluarga berlindung dari panas dan hujan
Bagi kami nasi dengan berlaukan ikan kering sudah cukup untuk melakar senyuman 
itu rezeki kami
tak pernah terlintas untuk meratah rezeki orang lain
Bersyukur apa yang ada
Disebabkan itu ..aku lebih suka bersendiri.bukan salah berkawan.cuma bukan senang mencari kawan-kawan yang dapat memahami hidup seseorang budak kampung yang tiada apa-apa seperti aku
Jika disoalkan tentang kekasih.Masih awal untuk aku fikirkan,semua yang berlalu telah aku rancangkan
Munkin aku masih sayang,tapi untuk melihat dia bahagia aku perlu lepaskan,kerana kebahagiaan dia bukan disisi aku.
Bertemankan pelita lama air mata mengalir
Diluar jendela hujan masih belum memberi tanda-tanda untuk berhenti
Hujan..terima kasih..untuk menemani aku menangis untuk kali ini..

Aku Bukan Penulis