Monday, September 30, 2013

Selamat Hari Lahir Panda..




Assalamualaikum 
Hari ni 30-09 genap hari jdi aku yg ke 19
Alhamdulilah masih diberi peluang untuk bernafas
Terima kasih yang sudi wish terutama buat family dan kawan2 yg ingt akan tarikh ini.Tiada yg menarik untuk dikongsikan untuk birthday kali ini,tak dapat sambut dgn family,kwn2 yg rapat,malah tiada kek.
Tapi bukan itu yg mmbuatkan aku terasa.
Kawan2 yg aku sayang,yang aku tak pernah lekang aku ringankan tulang.Seorang pun tak mengungkapkan `selamat hari jadi ` 
Inilah,Salah memilih kawan,ya,masa tak akan berputar.tertitis airmata menyesal sebumbung dgn manusia yg brtopengkan kawan.Munkin sem yang mendatang aku akan cuba memohkn asrama,biar hidup kurang bebas dari aku memendam rasa.Sabarlah duhai hati.
Yang pasti genapnya aku 19 tahun.Aku akan cuba menjadi lebih baik,akan cuba sedaya upaya menukar nasib keluarga.Munkin harijadi aku kali ini hanya maggie aku alaskan untuk perutni.Aku tak mahu,anak atau waris aku suatu hari nanti rasa apa yg aku rasa.
Aku dibesarkan dengan kehidupan yang bukan senang
Tak pernah aku minta apa2 dri keluarga sepanjang hari jadiku sehingga kini
Hanya aku berdoa agar
Biarpun sekecil mana pintu rezeki dibuka biarkan ia dibuka
Cukuplah untuk bertahan dan mengerti hidup manusia yang tidak tinggi nilai hartanya mahupun darjat
Asalkan budi bicara menjadi punca
Rezeki ada dimana mana
Jika bukan rezeki aku disini aku terima dan jika aku masih disini
Aku akan cuba pergi dari persahabatan yg hanya bagiku seakan delusi masa.Kawan susah senang bukan senang untuk dicari.
Bertahan,berazam,
Untuk merubah segalanya
Bissmillahirahmanirahim