Saturday, October 19, 2013

Munkin masa itu kian tiba.. senyumlah,nyawa ini hanya pinjaman..

Semalam
Semalam aku bermimpi sebuah mimpi yang ngeri
Mimpi akan kematian diri aku sendiri
Arghh..persetankan 
Terus aku mengambil wuduk dan solat
 berdoa agar jauh dari kejadian yang tak diingini
Dan
Aku anggap itu sekadar mainan tidur
Tapi hari ini
 maut hampir meragut nyawa aku 
Bukan sekali tapi dua
Adakah ia berkait rapat dengan mimpi semalam
Sesuatu kejadian yang tak dapat aku lakukan apa2
Aku seakan kaku tak terdaya melakukan apa2
Sesuatu yang tak dapat aku jelaskan 

Dan kalau dah tiba masanya untuk aku pergi
Hanya aku memohon darinya
Permudahkanlah dan murahkan rezeki keluargaku
Kerana aku gagal untuk cuba merubah nasib mereka
Dan munkin aku dapat tersenyum
Kerana sebelum aku munkin dpat aku temui sahabt baik aku di alam sana yang telah lama mninggalkan aku di alam ini
Aku dapat kenal seorang shabat yang sangat aku hormati
Seorang yang mempunyai niat dan azam yang sama
Untuk merubah nasib keluarga untuk menjadi lebih baik
Jangan bersedih kalau aku pergi
Pergi bukan dipinta tapi masa itu akan tiba
La tahzan
Senyumlah selagi terdaya
Semua rahsia tentang apa yang kisah kehidupan telah aku karangkan di sebuah cerpen
Ainul faeza la tahzan
Munkin itu akan menjdi peganti diri pabila tiba masany aku pergi
Untuk selama lamanya