Wednesday, October 2, 2013

Hanya mampu berdoa... #kawan...kuatlah...cekalkan hati tempuhi dugaan ini


Assalamualaikum
Rasa kesal hadir dalam jiwa
Maaf kawan,tak dapat ada masa kau dalam kesusahan 


Sham,seorang sahabat yang paling hormati pada masa ini melawan kesakitan,sedangkan aku masih hanyut dalam dunia sendiri tanpa sebarang berita.
Kalau aku tahu sham sakit,aku tinggalkan semua,persahabatan bagi aku lebih penting,tambahan pulak seorang kawan yang sangat aku kagumi dan hormati.

Ya allah aku tahu ini cubaan darimu
Mengukur kekuatan umatmu
Tapi jika dapat ditukar dugaan itu
Biar aku menjadi ganti
Peperiksaan akhir makin tiba
Dia bernama sahabat perlu pulih
Masa depan dia lebih penting
Dia masih ada masa depan yang cerah yg dapat disambut bersama insan yg dia syang.
Sedangkan aku dalam situasi yang sebaliknya
Tabahkanlah dia,cekalkanlah dia
Sesungguhnya hanya padamu aku meminta
Dan hanya padamu aku mengadu

Amin